۲۰ آذر ۱۳۸۹، ۱۳:۲۱

علی بیگی خبر داد:

دامداران و مرغداران قم تسهیلات می‌گیرند

دامداران و مرغداران قم تسهیلات می‌گیرند

قم - خبرگزاری مهر: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: تسهیلات سرمایه در گردش برای واحدهای دامداری و مرغداری استان ابلاغ شد که بر این اساس 372 میلیارد ریال تسهیلات به دامداران و مرغداران پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر در قم، حسین علی بیگی قبل از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این تسهیلات برای واحدهای مرغ گوشتی، تخمگذار و سایر ماکیان 233 میلیارد و 101 میلیون ریال است گفت: این تسهیلات برای تولید شیر خام 48 میلیارد ریال و تولید گوشت قرمز 91 میلیارد و 200 میلیون ریال است.

وی در ادامه به ریز مبلغ تسهیلات اشاره کرد و اظهار داشت: میزان تسهیلات به ازای هر رأس برای گوساله پرواری با مجوز صنعتی 7 میلیون ریال و برای گوساله پرواری با مجوز سنتی 4 میلیون ریال جهت خرید دام و علوفه است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم با بیان اینکه میزان تسهیلات به ازای هر رأس بره پرواری با مجوز صنعتی یک میلیون و 400 هزار ریال است بیان کرد: این رقم برای برای بره پرواری با مجوز سنتی 700 هزار ریال جهت خرید دام و علوفه است.

وی افزود: میزان تسهیلات به ازای هر قطعه مرغ گوشتی 25 هزار ریال، مرغ تخمگذار 30 هزار ریال و پولت 20 هزار ریال خواهد بود.

علی بیگی با اشاره به اینکه میزان تسهیلات خرید علوفه برای واحدهای گاو شیری صنعتی 5 میلیون ریال و گاو شیری سنتی 2 میلیون و 500 هزار ریال  در نظر گرفته شده است بیان داشت: در حال رایزنی با بانک های ملی، ملت، کشاورزی، صادرات، رفاه و سپه به عنوان بانک های عامل در پرداخت تسهیلات می باشیم

وی ادامه داد: دامداران و مرغداران مناطق مختلف استان جهت اخذ تسهیلات می بایست از اول دیماه سال جاری با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به مراکز خدمات کشاورزی منطقه مربوطه مراجعه کنند.


 
کد خبر 1208208

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha